Nucleul
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid - CIP 2011

In jos

Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid - CIP 2011 Empty Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid - CIP 2011

Mesaj  Tatanka Iyotake Lun Feb 28, 2011 4:58 pm

Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid - CIP 2011 „Competenta, Integritate si Prosperitate” -- Directia nouă în politica românească - UN ALT FEL DE POLITICA - Stefan Vlaston

Actuala clasa politica si-a atins limitele in managementul societatii romanesti. Toate partidele politice s-au perindat la conducerea Romaniei si au aratat, cu rare exceptii: incompetenta, coruptie, dispret pentru justitie, dorinta de imbogatire prin fraudarea statului.

Dupa 21 de ani de democratie originala, constatam urmatoarele:
1. Romania este una dintre cele mai sarace tari din Europa : nivelul PIB/ loc ne situeaza pe penultimul loc in Uniunea Europeana;
2.Romania are un nivel extrem de scazut al calitatii vietii, aproape jumatate din populatia tarii neavand acces la retele de apa, canalizare precum si la conditii elemetare de igiena;
3.Datorita slabei capacitati de administrare a statului, precum si a lipsei coerentei politicilor macroeconomice, echilibrele structurale ale economiei sunt distruse pentru mult timp de aici inainte;
4.Supravietuim economic din imprumuturi uriase, cu speranta iesirii dintr-o criza ce pare a nu mai avea sfarsit;
5.Aproape toate activele economiei comuniste au fost vandute si ne-am ales cu 150 km de autostrada
6.Coruptia s-a extins pana la stadiul de metastaza infractionala. Contractele cu statul si functiile publice constituie rasplata pentru activul si clientela de partid.
7.Clientelismul de partid a condus la politizarea functiilor din administratia centrala si locala, cu persoane a caror principale merita se rezuma la sponsorizarile aduse partidelor politice.
8.Oferta politica s-a redus la “pomana contra voturi”, la momeala “statului social”, la mita electorala.
9.Aderarea la spatiul Schengen a fost ratata la termenul initial iar cea la zona euro este pe cale de a fi si ea amanata .
10.Educatia si sanatatea ocupa in continuare locuri codase in clasamentele internationale credibile.
11.Organismele de monitorizare ale UE ne pun la colt justitia si parlamentul, pentru ca nu rezolva (sau protejeaza) cazuri flagrante de coruptie.
12.Milioane de romani isi cauta de lucru in alte tari, parasind o tara binecuvantata de Dumnezeu cu tot ce-i trebuie pentru ca locuitorii ei sa traiasca cel putin decent.
13.Romanii nu mai au un partid in care sa-si puna sperantele si increderea. Toate partidele care s-au perindat la guvernare au furat, au mintit, au promis iluzii.
Pe ce ne bazam

1.Stim ca milioane de cetateni gandesc ca noi, scarbiti de politica ultimilor 21 de ani.

2.Caracterul si traseul profesional al persoanelor din structurile de conducere ale formatiunii noastre reprezinta o garantie in sine.

3.Prin statut vom pune filtre care sa blocheze accesul in partid acelora care au avut functii de conducere in partidele politice parlamentare, in fostul partid comunist, au facut politie politica in fosta securitate, care au probleme nerezolvate cu justitia. Pentru persoanele cu functii de conducere este obligatoriu sa nu se afle in relatii comerciale cu statul, sa posteze pe site-ul formatiunii CV-ul, declaratia de avere si de interese.

4.Criteriile de etica, integritate, comportament, competenta, responsabilitate civica vor reprezenta referentialul pentru evaluarea persoanelor din conducerea centrala si locala a partidului.

5.Specialistii neinregimentati politic isi vor gasi alturi de noi locul in care sa-si aduca contributia la bunul mers al societatii, in fruntea institutiilor statului.

6.Ne bazam pe partea din media cinstita, neplatita din afaceri mai mult sau mai putin curate.

7.Ne bazam pe inteligenta oamenilor simpli care au stiut si stiu sa deosebeasca oamenii cinstiti de hoti.

8.Ne bazam pe speranta ca ni se vor alatura toti aceia care gandesc ca noi, le pasa de soarta tarii, a familiilor si copiilor lor si spera, ca si noi, ca nu este totul pierdut, ca mai putem salva ceva inainte de a fi prea tarziu.

Manifest Economic - Mihnea Vasilache

CIP 2011 este un partid politic fictiv al carui nume este un acronim pentru „Competenta, Integritate si Prosperitate”. Adica cam tot ce ne dorim dar nu prea avem in Romania anului 2011. In consecinta Manifestul Economic al CIP 2011, care contine principiile care ar trebui sa stea la baza dezvoltarii durabile a economiei romanesti, este un exercitiu teoretic. Deocamdata.

Romania este un stat democratic, de drept, membru al Uniunii Europene. Economia Romaniei este bazata pe liberul schimb de marfuri si servicii reglementat de o legislatia economica si comerciala in concordanta cu acquis-ul comunitar. Romania are nevoie de o economie deschisa, flexibila si capabila de o crestere durabila pentru asigurarea unui nivel de trai in crestere pentru cetatenii ei si promovarea interesele nationale in regiune si in lume. O economie puternica sta la baza unui stat puternic.

CIP 2011 sustine si promoveaza initiativa si intreprinderea privata ca si principal mod de dezvoltare si crestere durabila a economiei romanesti. Sectorul privat creeaza locuri de munca, isi asuma riscuri comerciale, face investitii pentru dezvoltare si plateste taxe locale si nationale. Taxele colectate de stat de la angajatii si intreprinderile din sectorul privat reprezinta resurse publice care trebuie cheltuite legal, rational, transparent si cu respect.

In consecinta, CIP 2011 considera ca urmatoarele principii trebuie sa stea la baza politicilor economice ale statului Roman:


1. Rolul statului in economie. Statul asigura cadrul legal si judiciar pentru buna desfasurare a liberului schimb de marfuri si servicii. Guvernul ca si decident in procesul de alocare a resurselor publice limitate sustine, organizeaza si investeste in dezvoltarea infrastructurii fizice si umane a Romaniei: drumuri si poduri, educatie si sanatate.

2.Disciplina Bugetara. Guvernul Romaniei trebuie sa exercite o continua disciplina bugetara. Deficitul bugetar anual al Romaniei, prin lege, nu poate sa depaseasca 3% din Produsul Intern Brut. Datoria publica externa a Romaniei se plafoneaza, prin lege, la nivelul maxim de 60% din Produsul Intern Brut. Orice derogare temporara de la aceste reguli este exceptionala si trebuie aprobata in Parlament cu o majoritate de minimum doua treimi din voturi.

3.Transparenta Bugetului. Proiectul de buget anual este un document public. Se elaboreaza o prezentare simplificata care explica principalele categorii de venituri si cheltuieli. Prezentarea este larg distribuita prin principalele canale media cu cel putin 30 de zile inainte de dezbaterea din Parlament. Se creaza un mecanism de colectare a sugestiilor si comentariilor membrilor publicului.

4.Fiscalitate simpla, consecventa si echitabila. Cota unica de taxare a veniturilor, profiturilor si castigurilor de capital este de 16%. Taxa pe Valoare Adaugata nu va fi mai mare decat cea din oricare alt membru al Uniunii Europene si nu poate fi schimbata mai des decat o data la trei ani. Taxele sociale vor fi reduse pe termen mediu pentru a incuraja cresterea si legalizarea fortei de munca. Numarul de taxe va fi redus substantial. Se introduce si implementeaza taxarea averilor nejustificabile.

5.Legislatia economica. Legile si masurile de aplicare aferente care afecteaza economia nationala se elaboreaza prin consultare cu principalele organizatii ale sectorului economic privat si ale sindicatelor. Guvernul are un responsabil desemnat, de rang inalt, pentru relatia cu asociatiile patronale si Consiliul Investitorilor Straini. Legislatia muncii prevede dreptul de lucru fara restrictii in Romania a oricarui cetatean al Republicii Moldova.

6.Evitarea conflictul de interese. Pe perioada exercitarii functiei nici un membru al statului de rang inalt, atat la nivel national cat si local, nu poate incheia direct, indirect sau prin intermediul unor terte parti contracte economice sau comerciale care prevad venituri platite din resurse publice. In cazul in care astfel de contracte sunt in vigoare la preluarea unei functii, ele trebuie declarate public si administrate de un manager profesionist si neafiliat politic.

7.Responsabilitatea Cheltuielilor Publice. Autoritatea si responsabilitatea cheltuielilor publice se deleaga la nivel de minister, agentie si, dupa caz, regional. Responsabilii desemnati la aceste nivele raspund direct si raporteaza periodic Ministrului Finantelor Publice. Orice depasire cu mai mult de 5% a alocatiei bugetare trebuie justificata in scris si este facuta publica.

8.Evaluarea Cheltuielilor Publice. Se adopta standarde de costuri si proceduri de verificare la principalele categorii de cheltuieli publice. Aceste standarde si proceduri sunt elaborate cu ajutorul firmelor specializate din sectorul privat. Toate proiectele de investitii publice sunt verificate in concordanta cu standardele de costuri. Implementarea unei investitii publice este verificata periodic in concordanta cu procedurile de verificare.

9.Remuneratia functionarilor publici. Toti functionarii publici permanenti cu un salariu brut (inclusiv sporurile) de mai mult de 1,500 de lei pe luna sau 18,000 de lei pe an sunt supusi unui proces anual de evaluare a performantei. Acest proces se elaboreaza si administreaza cu ajutorul firmelor specializate din sectorul privat si include, dupa caz, reclamatiile sau aprecierile membrilor publicului. Se instituie sporuri de performanta bazate pe rezultatele evaluarii anuale.

10.Ajutorare sociala compasionata si eficienta. In limita resurselor publice limitate statul asigura ajutorarea sociala a categoriilor defavorizate. Se stabileste un nivelul minim al diferitele categorii de ajutoare sociale (pensii, somaj, copii, alte nevoi) care se suplineste periodic dar nu mai putin de o data pe an in functie de executia bugetara. In acest fel, cand economia privata creste si in consecinta veniturile bugetare se maresc, categoriile defavorizate au cota parte prestabilita din beneficiile cresterii economice nationale.

Faptul ca un stat functioneaza corect sau este uzurpat de un organism parazit care fagociteaza societatea nu e tratabil prin prisma "stinga/dreapta" (orice sens s-ar da acestor notiuni tocite) ci pe verticala sus-jos (cei ce profita de uzurparea statului si cei ce sint exploatati astfel). http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=556


Analiza problemei statutului partidelor : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=555
Reinventarea si remodelarea scenei politice.......Un nou partid - de Dan Tapalaga : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1133
Reţeta pentru noul partid. Câţi v-aţi băga? de Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1165
Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid - de Vasile Ernu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1186
Mitul Partidului NOU. Un nou tip de escapism. Generaţia X şi O - de Costi Rogozanu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1187
Liderii viitorului partid - de Ciprian Ciucu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1190
Concluzii despre partidul nou - de Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1191
Un nou partid, demolat inainte de a se naste - de Stefan Vlaston : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1192
Jucării pentru oameni mari: un nou partid politic - de Ciprian Siulea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1193
Alba ca Zapada, Populistii si Opozitia. Anno Domini 2000 - de Sebastian Lazaroiu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1194
Directia nouă în politica românească - Stefan Vlaston: http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1199
Cum punem problema. Identitate, ideologie si comportament politic schizoid - Ciprian Ciucu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1200
Cosmin Alexandru: Numai un partid de nişă poate funcţiona pe internet - Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1201
Manifest Economic - Mihnea Vasilache : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1202
Partidele politice, institutii fundamentale ale statului!!!: http://www.universulromanesc.com/ginta/forumdisplay.php?f=167
...O miscare de emancipare politica a constiintelor ar ridica voalul care acopera escrocheria politica. Restul ar fi macar istorie (un zvicnet de umanitate in cautare de sens), luminoasa sau tragica, intrerupind o lamentabila prabusire spre vid.'' ( Analiza spectrului socio-politic: http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=501

Centrul Roman de Politici Europene: http://www.crpe.ro/index
FORUM-Directia nouă în politica românească: http://nouaromanie.zxq.net/forum/index.php
Facebook - Lavinia Iosif-Lazăr a prins ideea: „În reţea, se poate porni de oriunde”. Deci: https://www.facebook.com/home.php?sk=group_170018889713198

Tatanka Iyotake

Mesaje : 4
Data de înscriere : 23/08/2010

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum